TYPOGRAFICZNY DRESS CODE / warsztaty z budowy portfolio

Prowadzący(a): Izabela Jurczyk

IDENTYFIKACJA MARKI NA PRZYKŁADZIE BUDOWY PORTFOLIO & DOBÓR TECHNIKI DRUKU I OPRAWY & NAJNOWSZE TRENDY W PAPIERACH
Uczestnicy spotkania / wykładu  dowiedzą się jak duży wpływ na pozytywny odbiór ich prac ma profesjonalny sposób ich prezentacji, że bardzo ważnym elementem każdej formy wydawniczej a taką jest również portfolio, jest dbałość o dobór właściwego kroju pisma. Typografia, właściwe proporcje prezentowanych prac, odpowiednia ilość wolnej przestrzeni, tzw światła, stanowi o tym jak zostaniemy ocenieni i jak zostaną przyjęte nasze projekty i realizacje. Portfolio to również właściwie dobrany format i oprawa. 

W trakcie prezentacji przedstawię wiele przykładów oryginalnych rozwiązań, pokazujących różne typy oprawy, różne formaty i sposoby prezentacji.

Portfolio powinno pasować do autora, być w jego stylu, to swoisty dress code.
Praca nad portfolio może uzmysłowić własny styl, to wyłuskiwanie tych elementów, które najlepiej przedstawią projektanta / twórcę .

Dodatkowo wykład obejmie poniższe zagadnienia:
- zapoznanie studentów z aktualnymi trendami we wzornictwie papierniczym: stosowanie papierów o różnych wykończeniach, papiery i kartony ozdobne, masowe, recyklingowe, tworzywa etc.
- dobór odpowiednich surowców a uzyskanie oczekiwanego efektu w realizowanym projekcie.

IZABELA JURCZYK
grafik, designer

Dyrektor kreatywna STUDIO DESIGN,  aktualna doktorantka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, na której w ramach praktyk prowadzi zajęcia związane z budową portfolio i budowaniem wizerunku własnej marki. Stypendystka Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2018/2019. Tegoroczny Juror w międzynarodowym konkursie dla projektantów A'Design w Como.

Przez ostatnie 20 lat stale poszerza zakres swojej działalności, współpracuje jako projektant i realizator z wieloma galeriami w Polsce i za granicą. Jako projektant ma na swoim koncie kilkadziesiąt publikacji o sztuce, kompleksowych opracowań identyfikacji przestrzeni publicznej oraz wydarzeń kulturalnych.

Posiada  szeroką wiedzą z zakresu stosowania surowców i technik zadruku, uszlachetniania i oprawy, tworzy identyfikację od logo po wszystkie jej elementy wewnętrzne i zewnętrzne, zajmuje się kreowaniem marki nowych produktów i odświeżaniem wizerunku marek już istniejących, tworzeniem publikacji, katalogów i folderów, opracowywaniem materiałów reklamowych, posiada szerokie doświadczenie w tworzeniu kampanii marketingowych.




 

27.05

27 maja 2019
poniedziałek, godz. 14:00

To wydarzenie już się odbyło.